O femeie îndrăgostită de mașinile americane a dezvăluit cum în încercarea de a repara un Cadillac rar, un model din 1958, a rămas fără mare parte dintre piesele mașinii, inclusiv portierele, după ce mecanicul a fugit cu acestea. Astfel, procesul de restaurare s-a întins pe durata a 20 de ani, ca urmare a costului crescut al noilor piese, iar în prezent își conduce, liniștită și bucuroasă, mașina visurilor, pe care a numit-o după mama sa, Regina.
Themis Zambrzycki Glatman (64 de ani) este o fostă jucătoare de tenis din Brazilia, iar povestea sa este una amuzantă și, în același timp, motivantă pentru cei pasionați de mecanică și mașini istorice.
Protagonista uneia dintre cele mai inedite întâmplări cu reparații de mașini este o fostă jucătoare de tenis din Brazilia, care a ajuns în SUA pe baza unei burse școlare.
Pasionată de mașini americane încă din copilărie, în 1992, Themis Zambrzycki Glatman a fost în Arizona să vadă două modele de Cadillac Eldorado din 1958, scoase la vânzare, un coupe Seville și o decapotabilă Biarritz. Prima dintre mașini luase foc într-un garaj, cu o daună destul de mare, însă decapotabila a avut nevoie doar de o bară nouă de protecție și câteva reparații minore, însă acestea trebuiau făcute într-un service auto.
„Am reușit să cumpăr aceste mașini, să le duc în California și să încep să le restaurez. Le-am numit surorile Cadillac. Coupe-ul se chema Elisabeth, pentru că îmi amintea de Regina Elisabeta, iar decapotabila am numit-o după mama mea, Regina”, a povestit Themis pentru MSM.
La scurt timp de la achiziționarea celor două mașini și transportarea acestora la atelierul unde urmau să fie restaurate, mecanicul, care era și proprietarul atelierului, a dispărut, peste noapte, cu o mulțime de piese de la cele două mașini, inclusiv ușile decapotabilei.
„A trebuit să găsesc tot felul de piese noi și pe cineva de încredere care să se ocupe de restaurare. Procesul a continuat, dar a devenit din ce în ce mai scump, așa că am vândut coupe-ul. Restaurarea decapotabilei a durat 20 de ani, fiind finalizată în 2012”, a mai spus fosta jucătoare de tenis, care de peste un deceniu își conduce mașina visurilor.
Vezi aici „Regina”, mașina pe care a restaurat-o Themis Glatman.
Mai mult decât atât, la fel ca și tatăl său, Themis Glatman își întreține singură mașina. „Am o cutie de scule de neegalat. Regina a câștigat premii întâi la expoziții auto. O închiriez pentru ședințe foto și filmări”, a mai spus fosta jucătoare.
După retragerea din activitatea sportivă, Themis Zambrzycki Glatman a obținut licența de antreprenor în construcții, în California, statul în care s-a stabilit, iar în prezent este și căpitan de navă certificat.
Pasiunea pentru mașini o are din copilărie, pe când trăia în Brazilia, iar ambii săi părinți aveau această înclinație. Tatăl își întreținea singur mașinile, iar la acea vreme deținea un Dodge Charger, în timp ce mama sa adora Cadillacurile clasice, pe care le numise „coadă de pește” datorită „aripioarelor” de pe spate.
„Mama mea ar fi foarte mândră că am condus mașina visurilor mele atât de mult timp, mai ales una care poartă numele ei”, a mărturisit fosta jucătoare de tenis.
Modelul Cadillac Eldorado Biarritz este unul mare, cu o lungime de aproape 5,8 metri, și a fost fabricat într-un număr limitat. În 1958 au fost construite doar 815 exemplare, la acel moment fiind una dintre cele mai rare și luxoase mașini care se puteau achiziționa.
Potrivit Classic.com, prețul mediu al unui model Cadillac Eldorado Biarritz 1958 este de aproape 120.000 de dolari.